Postavy
Novicové | ||
Tábor | Bratrstvo Spáče | |
Vrstva společnosti | střední | |
Vlivní novicové | Lester |
Novici jsou vaším prvním krokem v Bratrstvu. Logicky jsou nejpočetnější skupinou v táboře, už jen z důvodu, že Bratrstvo potřebuje stále více nových lidí pro své plány se vzýváním Spáče a logicky je nemůžou přijímat hned mezi templáře nebo guru. Tak můžete najít i novice s oděvem kopáče ze Starého tábora.
Vůči vám je to trochu nespravedlivé, když ostatní přijdou a hned je vezmou a vy musíte plnit tupé zkoušky pro Cor Kaloma. A nejsou to vůbec jednoduché záležitosti. Musíte získat doporučení od čtyř guru v táboře. Problémem ale je, že s nimi jako cizinec nemůžete jen tak mluvit, ale musíte si počkat, až vás sami osloví. Tomu většinou pomůžete splněním nějakého úkolu v jejich blízkosti apod.
Být novicem, znamená žít bezstarostný život po boku drogy z bažin. Vašimi jedinými povinnostmi jsou sem tam jít s ostatními sbírat drogu, drtit ji a hlavně pravidelně se modlit k všemohoucímu (idiotu - jak vám kdosi řekne) Spáčovi. Dennodenně se novici scházejí na chrámovém náměstí a naslouchají řecnickým obratům Baala Tyona. Nováčci mezi nimi jsou v rukou Baala Tondrala, který je zaučuje místním pravidlům atd.
Ale mezi nejoblíbenější činnosti rozhodně patří válení se u vodní dýmky a kouření drogy z bažin. Oboje je příjemné pro tělo a uklidňující pro mysl. Není nadto si vyhradit kousek svého času a pořádně si zakouřit.
Jako všude i mezi novici jsou osobnosti se zcela odlišnými charaktery. Například takový Lester, jenž je v podstatě jejich hlavou, je sakra příjemný chlapík, se kterým určitě najdete společnou řeč, ať už se bude jednat o drogu, spáče, či snad že se mu zařezávají slipy do zadku. Naopak takový Harlok je lenivý, drzý a opřeshubu si žádající pablb. Mohu prozrazovat, že v rámci jednoho přijímacího úkolu mu hezky všechny zoubky vyrazíte.
Banditi | ||
Tábor | Nový tábor | |
Vrstva společnosti | střední | |
Vlivní banditi | Lares, Mordrag |
Pokud se chcete stát členy Nového tábora, vaší první stanicí budou bandité v čele se svým vůdcem Laresem. Bandité jsou po rolnících, kteří dennodenně pracují na rýžových polích druhou nejnižší (střední) vrstvou společnosti.
Aby vás Lares přijal mezi své ovečky, musíte splnit jediný hlavní úkol. Od Diega ve Starém táboře získáte úkol na přinesení seznamu věcí ze Starého dolu. Ten ale chytře přinesete Laresovi a potom se už jen řídíte jeho pokyny. Když vše uděláte, bude vám dána zbroj bandity a stanete se jedním z nich.
Už podle jména bandita je každému jasné, že tito chlapi by nejradši loupili, okrádali a plenili. To také dělají a nejlépe chlápkům ze Starého tábora, s nimiž mají doslova vykopanou válečnou sekeru. Na povrch sice téměř nic nepoznáte, ale pokud se dáte do řeči s tím pravým, dozvíte se mnoho zajímavých věcí, např. jaké naschvály si dělají atd. Tu třeba Mordrag z Nového tábora ukradl pár věciček ze Starého tábora a pak je tam lišácky prodal.
Bandité jsou nevychovaní a drzí chlapíci, kteří si dělají doslova co chtějí. Tento fakt dokazuje bandita Shrike, jenž si začal ve čtvrti žoldáků bez jakéhokoli svolení stavět svoji chatrč. Takové choutky banditů se žoldákům vůbec nezamlouvají, tudíž je pro bezpečnost tábora musejí trochu krotit.
Tímto se dostávám k domovům banditů, které jsou na severním svahu velké jeskyně. Na nejvyšším ochozu má svůj domek také Lares, vůdce tlupy, jenž je pořádně střežen a ke vstupu k němu je vždy potřeba něco speciálního.
Stíny | ||
Tábor | Starý tábor | |
Vrstva společnosti | střední | |
Vlivné stíny | Diego, Fisk, Scatty, Ian |
Chcete-li se přidat k Starému táboru, vaší první zastávkou budou Stíny. Ti jsou po obyčejných kopáčích, kteří denně rubou magickou rudu ve Starém dole, druhou nejnižší vrstvou místní komunity. No a kopáčem se stát nemůžete, taky komu by se chtělo každý den makat až do vyčerpání. Navíc když se zeptáte nějakého kopáče, jako by měl vizi budoucnosti. Odbyje vás se slovy, že vy máte na víc, že klidně můžete ovládnout celý tábor.
Ale zpět ke Stínům. Abyste se mohli stát jedním z nich, je třeba splnit spousty úkolů a také test oddanosti, který vám zadá Diego. Diego je hlavou všech stínů a stará se o jejich zájmy v táboře. Svou chatrč má kousek od vchodu do hradu. Ostatní stíny se pohybují různě po táboře. K přijetí do tábora potřebujete navštívit několik z nich - ti nejdůležitější jsou Sly, Scatty, Dexter a Whistler.
Když splníte všechny úkoly plus zkoušku oddanosti pro Diega, bude vám povolen vstup do vnitřního okruhu a následovně do rezidence samotného Gomeze. Ten vás pasuje na Stína a dá vám hezké stínové brnění.
A co stíny dělají? Stíny jsou v podstatě takovou vrstvou, která se jen tak poflakuje a když je potřeba, jdou do terénu třeba lovit zvěř atd. Dělají to, co nemohou stráže. Ve skutečnosti jsou jen takovou pravou rukou stráží, kteří jim třeba svěřují práci, na kterou nestačí. Jinak se celkem flákají. Kecají mezi sebou či si opékají mrchožrouty na ohni.
Templáři | ||
Tábor | Bratrstvo Spáče | |
Vrstva společnosti | vyšší | |
Vlivní templáři | Cor Angar, Gor na Drak |
Templáři jsou spolu s guru nejvyšší vrstvou tábora v bažinách. Tento dojem může trochu kazit jen to, že vůdcem tábora je jeden z guru, a tak jsou guru přeci jen o trošičku nad templáři. Ale tento fakt nemá ve hře žádnou váhu.
Templáři jsou spáčovi věrní bojovníci a vstupu do jejich řad předchází složitý úkol. Musíte přinést vajíčka královny důlních červů pro Cor Kaloma. Za takovou velikou zásluhu budete jmenováni mezi templáře.
Hlavním úkolem templářů je chránit celé Bratrstvo před možnými nepřáteli. Chránit novice při sběru drogy z bažin, hlídat domy nejvlivnějších guru, být dnem i nocí na pozoru a také střežit chrám nejvyššího muže tábora - Y Beriona. Dalším důležitým posláním je přinášet výměšky z kusadel důlních červů ze Starého dolu pro experimenty Cor Kaloma. Neminou je také různé speciální úkoly, jež je potřeba vykonat.
Charakteristickým znakem templářů je krom jejich zbroje také používání obouručního meče. Díky němu dokáží oddělat i větší monstra na jednu ránu, proto je radši moc nepokoušejte, ať to taky neschytáte.
Templáři mají své obydlí na ochozech v korunách stromů. Jejich vůdcem je férový Cor Angar, jenž se později stane i vůdcem celého tábora.
Žoldáci | ||
Tábor | Nový tábor | |
Vrstva společnosti | vyšší | |
Vlivní žoldáci | Lee, Gorn |
Žoldáci jsou společně s moudrými mágy kruhu Vody nejvyšší vrstvou společnosti v Novém táboře. Do jejich řad bývají přijímáni jen ti nejlepší bojovníci, kteří disponují velkou silou a obratností v boji.
Vznik žoldákům dali mágové Vody, kteří si najímali bojovníky pro svou ochranu v době studií magických knih. Za to jim patřičně platili, od čehož se pak odvodilo jméno žoldáci (=žold). Ruda, kterou dostávají, ale nesahá do nějakých ohromných výší. Spíše to jsou skromné dary. Jeden z hlavních důvodů, proč žoldáci pracují pro mágy, je slib, že je mágové dostanou z Kolonie. K těmto plánům shromažďují velké množství magické rudy v jádru velké jeskyně. Žoldáci musí tuto rudnou haldu neustále střežit, aby ji nějací nenechavci potajmu nevyprázdňovali.
Všechna ruda, která je shromažďována do oné haldy se těží ve Svobodném dole za Novým táborem. Pracuje tam plno kopáčů a i ti potřebují nějakou jistotu, že někdo jen tak nepřijde a nezabije je. Proto se kolem potlouká spousty žoldáků. Ale kromě takových rutinních úkolů se občas stane, že mágové potřebují vykonat nějaké speciální úkoly. Jedná se například o obstarání nějakého magického artefaktu či jiných důležitých věcí. Pro tyto úkoly jsou pak vybíráni ti nejlepší z nejlepších, jelikož mágové nějaké selhání netolerují.
Žoldáci jsou vesměs fajn chlapi. Nejsou to náfukové jako banditi a znají své meze. Rozhodně největším sympaťákem je Gorn, svalnatec s obrovskou sekerou. Stane se z něj váš velmi dobrý přítel, jenž vám ve hře kolikrát pomůže. Dalším takovým může být třeba vůdce žoldáků Lee.
Žoldáci si jako svůj domov zabrali jižní svah velké jeskyně. Na samém vrcholu tohoto svahu má svůj příbytek samotný Lee a naproti němu jsou studovny mágů Vody, jež jsou velmi dobře střežené.
Stráže | ||
Tábor | Starý tábor | |
Vrstva společnosti | vyšší | |
Vlivné stráže | Thorus, Bloodwyn |
Druhým stupněm vaší kariéry ve Starém táboře může být strážce. Jiná alternativa je cesta magie jako mág Ohně. Do řad strážců jsou přijímáni jen ti nejlepší a nejoddanější bojovníci. Takoví bojovníci, co prokázali své nesčetné schopnosti a obětování se pro ostatní.
Prakticky musíte splnit dvě podmínky. Ta první je jasná - musíte být v řádách Stínů. A ta druhá - musíte očistit Starý důl od důlních červů, tím že zabijete královnu v jejím temném doupěti. Není to žádný snadný úkol, ale rozhodně to stojí za to. Od Thoruse pak získáte skvělé brnění strážce a vyslechnete si první pokyny. Svou lóži budete od této chvíle mít v noclehárně strážců ve vnitřním okruhu.
Stráže se od stínů liší značnou zodpovědností. Jejich úkol je chránit celý tábor a jeho obyvatele před nepřáteli. Největší hrozbu představují chlápci z Nového tábora, kteří mají s rudobarony vykopanou válečnou sekeru. Ale důležité je také udržet pořádek uvnitř tábora. To bývá někdy menší problém, jelikož kopáči se mohou lehce dostat do problémů. Kvůli tomu si stráže rozdělili celý vnější kruh na různé časti, přičemž každý si obchází jednu a dává pozor na dění mezi lidmi.
Stráže stejně jako každý v Kolonii potřebují rudu. Částečně si přidělávají vybíráním klasického výpalného. Na druhou stranu se to jeví jako dobrý kšeft, jelikož jen za deset nugetů vám nabízí svou ochranu, když se dostanete s někým v táboře do křížku. Pravidlo je jednoduché. Pokud se s někým budete rvát, pomůžou vám, když zaplatíte. Naopak pokud nezaplatíte, pořádně vás zničí.
Hlavou stráží je respektovaný Thorus, strážící vchod do vnitřního okruhu. Je to celkem férový chlapík a hlavně tvrdý bojovník.
Guru | ||
Tábor | Bratrstvo Spáče | |
Vrstva společnosti | nejvyšší | |
Vlivní guru | Y Berion, Cor Kalom |
Guru jsou nejvyšší vrstvou společnosti v Bratrstvu Spáče. Teoreticky jsou na tom stějně jako templáři, ale fakticky jsou nad nimi, už jen proto, že vůdcem tábora je jeden z nich - Y Berion. Další významní jsou Cor Kalom a všichni Baalové v táboře.
Ve hře se GURU stát nemůžete.
Guru mají v táboře doslova výsostné postavení. To potvrzuje, že normální člověk, pokud není členem místní komunity, na ně nesmí za žádnou cenu promluvit. Pokud by se tak stalo, odvrátil by si jejich přízeň a pokud by uvažoval o připojení k Bratrstvu, dost si tím pokazí. Komunikovat s nimi můžete jen pokud jste členy tábora nebo pokud vás osloví oni sami. A není lehké toho dosáhnout. Většinou musíte udělat něco, co je přiměje k tomu, aby na vás promluvili.
Mezi guru mohou vstoupit jen ti nejlepší novicové. Jen ti co mají skutečný zájem stát se otrokem Spáčovy magie. Jen ti se silnou vírou a odhodlání. To dokazuje, že guru najdete v táboře jen hodně málo. Celý tábor si rozdělují na jakési obvody. Jeden je u brány, druhý kontroluje zpracovávání drogy, další přijímá učně atd.
Nejvyšší představený je Y Berion, jenž je zároveň vůdce tábora. Svou "chatrč" má ve velkém chrámu. Jeho zástupce je další z guru Cor Kalom, jehož životní úroveň je od Y Beriona značně nižší.
Mágové vody | ||
Tábor | Nový tábor | |
Vrstva společnosti | nejvyšší | |
Vlivní mágové vody | Saturas, Cronos |
Mágové Vody tvoří společně s žoldáky nejvyšší vrstvu Nového tábora. Prakticky ale nejsou s žoldáky rovni, nýbrž jsou o trochu výš. Žoldáci totiž (jak už podle názvu vyplývá) pracují pro mágy Vody jako bodyguardi. Za což dostávají v podstatě žold. Mágové je povolávají k různým úkolům. Někdy však potřebují vykonat něco speciálního.
Své studovny mají mágové Vody v těch nejstřeženějších místech tábora. Ve velké jeskyni musíte nejdříve projít skrz žoldáckou čtvrť a také musíte znát vstupní heslo, jinak vás k nim stráže nepustí. Je to v podstatě jediné místo v táboře, kam se jako obyčejní bojovníci nedostanete.
Mágové Vody v podstatě nemají ani trošičku volného času. Všechen jej totiž zasvěcují svému bohovi Adanovi a studiu prastarých knih, kde hledají další magické vědění. Někteří se specializují na výrobu lektvarů, které pak dávají žoldákům, za jejich zásluhy.
Jako asi jediní v Kolonii se mágové Vody také zabývají otázkou zničení Bariéry. K tomuto účelu shromažďují na spodu velké jeskyně obrovskou rudnou haldu, kterou chtějí odpálit. Její nesmírná magická síla by pak Bariéru měla definitivně zničit, aniž by někomu v Kolonii ublížila.
Dostat se mezi mágy Vody je celkem složitá záležitost a nepůjde to tak rychle. Pokud se přidáte k Bratrstvu, dveře mágů Vody vám zůstanou navždy zavřené. Hrajete-li za Starý tábor, ochotně vás přijmou po vyhazovu z tábora a přinesení ohnisek. No a za Nový tábor musíte počkat také až do ohnisek.
Mágové ohně | ||
Tábor | Starý tábor | |
Vrstva společnosti | druhá nejvyšší | |
Vlivní mágové ohně | Corristo, Milten |
Mágové Ohně jsou nejmoudřejšími obyvateli celého Starého tábora. Sice jsou jako vrstva až pod samotnými bossy tábora, jako je např. Gomez a Raven, myšlenkovitě jsou daleko nad jejich tvrdohlavostí. Problém ale je, že Gomez má všechny mágy na háku a ti tak skáčou podle toho, jak on píská.
Chcete-li se připojit k mágům, musíte vykonat něco speciálního, nebezpečného, něco co nikdo jiný ještě v minulosti pro Starý tábor nevykonal. Přesněji řečeno musíte zabít královnu důlních červů ve Starém dole. Pak vám bude umožněna volba mezi strážcem nebo právě mágem Ohně.
Mágové Ohně jsou klenotem Starého tábora. Ten si na ně dává řádný pozor. Jejich lóže jsou hned vedle Gomezoveho domu ve vnitřním okruhu. Kolem jejich budovy se pohybuje spoustra stráží, ale dovnitř ani jeden z nich nesmí. Stejně tak jako vy, pokud nejste v jejich komunitě.
Mágové Ohně jsou následovníky dobrotivého boha Innose. Upřednostňují pravdu, světlo a spravedlnost. Dennodenně jsou zavření ve svých temných studovnách, kde pročítají nové magické spisy. Někteří tvoří magické runy, jiný zapisují kouzla do svitků. Další zase míchají z různých bylinek léčivé lektvary, které pak venku prodávají.
Mágové nikdy nevystrčí paty ze svého sídla, a tak je logické, že potřebují nějaké kurýry. Vždy když potřebují doručit někomu diskrétní zprávu či podobnou věc, pověří tím některého ze svých kurýrů. Ten za úspěšné doručení získá bohatou odměnu a také jejich ochranu, díky níž si na něj nedovolí nikdo sáhnout.
Nejsympatičtějším mágem Ohně je bezesporu Milten, který stráží vchod do rezidence mágů.