Lokace
Bratrstvo Spáče | ||
Vůdce | Y Berion, později Cor Angar | |
Pravá ruka | Cor Kalom | |
Důležité osoby | Lester, Guru | |
Místní debil | Baal Nethbek |
Bratrstvo Spáče se rozléhá na východě Kolonie a je jedním z táborů, ke kterému se můžete připojit. Je vybudováno přímo na řece, jež se mění v bažiny. Bratrstvo nemá narozdíl od Nového či Starého tábora nějaké části. Je prošpikováno dřevěnými lávkami a příbytky noviců.
Novicové jsou nejnižší vrstva místní společnosti, protože v Bratrstvu neexistují nějací kopáči nebo rolníci jako v ostatních táborech. Novicem se můžete stát, když získáte doporučení od čtyř Baalů. Guru jsou po Y Berionovi společně s templáři střední vrstvou komunity. Pokud jste novic, můžete se přidat k templářům a vznikne z vás spáčův bojovník s mohutným obouručním mečem s možností nahlédnutí do magie.
Pokud si někoho získáte v Bratrstvu na svou stranu, tak to bude rozhodně nejvlivnější z noviců Lester. Toho nejdete přímo u brány a rozhovor s ním vás nemine. Jak záhy zjistíte, stane se vaším výborným pomocníkem, jelikož vám může ukázat cestu na nejdůležitější místa tábora, jako např. alchymistická dílna, kovárna atd, což na začátku hry značně oceníte. Kromě toho vám pomůže s trochou vaší spolupráce získat si na svou stranu jednoho z Guru a nepočítám jeho užitečnost asi tak v půlce hry. No prostě ten pravý sympaťák.
Druhou nejvýznamější osobou tábora je alchymista Cor Kalom, který má svou dílnu na horních ochozech v korunách stromů. Kalom je zodpovědný za vaše přijmutí mezi novice, ale jinak je to starý protiva, co se stará jen o svoje lektvary.
Celé Bratrstvo se modlí k dimenzionálnímu bohovi Spáčovi. Každý jej uctívá a ti vyvolení spatří vidinu, v níž jim naznačí další cestu k jeho vzývání. Tyhle vidiny způsobuje droga z bažin, kterou Bratrstvo hojně distribuuje a prodává do zbylých táborů za velký peníz. Rostliny, z nichž se droga vyrábí, rostou v bažinách za táborem, kde žije spousty bažinatých žraloků, proto je jejich sběr kapku nebezpečnou záležitostí.
Vše dobře funguje až do doby, než přijde vzývání Spáče pomocí Y Beriona, jenž bude uvržen do dlouhého spánku. Pak už jen jednou procitne, aby lidu sdělil, že Spáč je zlý arcidémon a že už se k němu nemají modlit. Poté i přes pomoc Y Berion umírá. Jeho zástupce a druhý muž tábora, fanatický Cor Kalom, se s tím nesmíří a s několika novici a templáři jej odejde hledat na vlastní pěst. Do čela se tak dostane nejvyšší templář - Cor Angar.
Toť jest Bratrstvo Spáče nebo-li tábor v bažinách. Přejete-li si život bez výhružek krvavých hrdlořezů a naprostou volnost, je pro vás právě Bratrstvo pravou volbou.
Nový tábor | ||
Vůdce | Lee, Lares, Saturas | |
Důležité osoby | Gorn, Cronos | |
Místní debil | Lefty |
Nový tábor se rozkládá na severozápadě Kolonie. Jako jediný z táborů nemá svého velkého bosse. Ale kdyby tam nějací vůdci nebyli, tak by to dopadlo asi bůh ví jak. V táboře jsou čtyři vrstvy. nejhůře na tom jsou prostí rolníci, kteří denně odvádějí těžkou práci na rýžových polích pro Rýžového lorda. Jeho úkol je jen dohlížet, jak práce ocejpá, a buzerovat rolníky. Skvěle mu v tom sekunduje Lefty. Ten se pokusí zaměstnat i vás jako roznašeče vody. Jednou se to dá, ale když na vás druhý den naivně vyjede s další roznáškou, klidně mu nakopejte prdel, a pak si z něj můžete v klidu utahovat.
Další vrstvou jsou bandité se svým vůdcem Laresem. Narozdíl od rolníků, kteří mají své příbytky u polí u jezírka kousek od vchodu do tábora, bandité je mají na severní straně obrovské jeskyně. Bandité jsou týpci, co si dělají, co se jim zachce. Ale vše má své meze a tak na všechno musí dohlížet žoldáci, kteří společně s vznešenými a moudrými mágy Vody tvoří nejvyšší vrstvu společnosti v táboře.
Prakticky jsou ale žoldáci ještě pod mágy, jelikož jsou jejich ochránci, za což jsou bohatě odměňováni. Žoldáci se také starají o ochranu Svobodného dolu, jak je důl Nového tábora pojmenován. Ve Svobodném dole se těží taktéž magická ruda, ale pro poněkud jiné účely než ve Starém dole. Narozdíl od Rudobaronů, kteří rudu směňují králem za různé kravinky, žijí si jak prasata v žitě a nějaká Bariéra jim je naprosto ukradená, shromažďují mágové Vody rudu na velkou rudnou haldu na dně velké jeskyně. Tuto velkou haldu chtějí použít ke zničení Bariéry. Kolem celé haldy se pohybuje mág Cronos, který je schopen vám zvýšit body many, či prodat nějaké magické spisy.
Vedle obydlí žoldáků, jež je jakoby v horním patře jeskyně, jsou přísně střežené knihovny a studovny mágů. Ti zde zkoušejí nová kouzla, či namíchávají hojivé lektvary, které pak dávají žoldákům, aby se mohli léčit v boji.
V Novém táboře se také nachází jediná hospoda v celé Kolonii. Stojí na malém ostrůvku na kraji jezírka. Nemůžete ji minout, když půjdete od rýžových polí směrem k velké jeskyni. Ovšem vstup do ní není jen tak za dobré slovo. Místní vyhazovači vás dovnitř poustí jen za úplatek sto nugetů. Může se to zdát jako velká částka, ale jinak se tam můžete dostat pouze jako rudař či bandita. Krom místních pijanů tam najdete i totálně ožralého Baala z Bratrstva, který místo prodeje drogy z bažin sedí rohu místnosti. Můžete ho ještě víc ožrat (pokud máte pivo), a pak vám dá svou dávku drogy.
Jediný Nový tábor nezažije v průběhu hry, když nepočítam přepadení Svobodného dolu Gomezem, žádný velký obrat. A proto chcete-li mít pevnou půdu pod nohama, neváhejte a přidejte se k němu.
Starý tábor | ||
Vůdce | Gomez | |
Pravá ruka | Raven | |
Důležité osoby | Diego, Thorus, Fisk, Milten | |
Místní debil | Mud, Kyle |
Starý tábor je největší a nejstarší tábor v Kolonii. Má také pro krále Rhobara největší význam, jelikož v jeho dolech se těží magická ruda, kterou pak směňuje za potřebné věci. Král je na něm takřka závislý. Rudobaroni, jak se přezdívá bossům Starého tábora, jsou nejzazobanější a nejnamyšlenější týpci Kolonie.
Celý tábor je rozdělen na dva okruhy. Ve vnějším kruhu bydlí spodina společnosti, jako kopáči a stínové. Ti mají své skromné dřevěné příbytky všude. Občas tam narazíte na strážce, kteří mají celý tento okruh rozdělený a dohlížejí, aby se kopáči mezi sebou nebili. Dokonce vybírají výpalné za jejich (vaši) ochranu. Princip je následující. Pokud se s někým dáte do křížku, stráže pomůžou tomu, co zaplatil. Toto výpalné činí celých deset rudy, což v začátku hry může dosti velký obnos na to, abyste jej mohli postrádat.
Ve vnitřním kruhu se pohybuje taktéž několik vlivných osobností. Nejspřízněnější duší vám bude stín Diego, který má pod kontrolou přijímání nových lidí do tábora. Také vás může vytrénovat v síle a obratnosti. Užitečný vám pak může být Graham, jenž prodává mapy. Pokud se chcete přidat k táboru, musíte splnit úkoly pro stíny - Sly, Whitper, Dexter, Scatty. Krom toho musíte absolvovat zkoušku víry pro Diega.
Druhým okruhem je okruh vnitřní nebo-li hrad. Ten obývá ta nejvyšší vrstva - stráže, mágové Ohně a samotní vládci celého campu. Je o poznání menší než okruh vnější. Z mágů Ohně je pro vás nějak důležitý skoro každý, ale v pozdější fázi hry se vaším pravým přítelem stane Milten (jako jediný z nich přežije). Mimochodem v jednom z domů stráží najdete Bullita, tedy toho týpka, co vás na začátku hry zmlátil, takže pokud máte chuť...
Vedle mágů Ohně má své sídlo Gomez. Válí se v obrovském křesle, kolem něho tančí polonahé děvy a diskutuje s Ravenem, svou pravou rukou. Je to náročný chlapík, který nestrpí sebemenší problémy. Starý tábor se může ze začátku hry zdát jako ideální útočiště pro další fázi, ale vězte, že to až tak dokonalé není.
Nakonec bych se zmínil o individuu Mudovi, který vás od prvního setkání následuje. Pořád vás otravuje poznámkami "kam jdeme" nebo "to je dnes ale hezky". Pokud nemáte nervy, tak jej určitě zmlátíte, ale on se může taky ztratit sám, když přijde na jakýkoli boj. Ale přátelství s ním má i své výhody. Můžete u něj beztrestně spát a také v pokročilém stádiu hry vám zpříjemní zábavu několika vtipnými hláškami, jakože "my sme super dvojka, zabijem Gomeze a ovládnem tábor" nebo "zas si na mě dovolovali ti chlápci z Nového tábora. Až je zase potkám, řeknu ať si to vyřídí s tebou. Ty si teď můj ochránce" :))
Nicméně Starý tábor je dobrá volba, pokud chcete začít studovat magii už zde a stát se tak Ohňo-vodním mágem.